arewethereyet

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

U 6y motherf###er!

Av Calista Thorander - 16 juli 2010 17:45

Vad är det med hormoner i hela kroppen, bamsestorabröst och en rumpa som man kan ställa kaffekoppen på?

Jo den blivande pappan verkar total besatt av att lägra den blivande mamman konstant:)

Vad säger naturen om det? Befruktningen är ju liksom redan gjord så "what´s the point?"

 

Tro mig inte fel nu, jag klagar definitivt INTE:) Hormonellt blir man ju dubbelt så sextokigare under graviditeten och mot slutet verkar det eskalera ännu mer... Jag förstår dock inte logiken i det. En sak kan jag dock nämna...Graviditeter har bevisat för mig att killar verkligen INTE föredrar bengetter till tjejer. Min fästman nämner dagligen att han är rädd att jag ska bli en pinne efter amningen...för jag brukar tappa vikt rejält efteråt. Han har fått en respekt för kurvor nu och vill inte ha något annat... Svårt att få honom sluta klämma på allt som sticker ut hahaha...Njut så länge du kan älskling...när ungen väl är ute ska jag få tillbaka min muskelmassa och då får du klämma på en muskelrumpa istället...Inget fel med kurvor men jag vill åtminstone inte springa omkring överviktig resten av livet...Jag är gammal dansös och idrottare och mår bäst i rörelse:)

 

Och för att orka med alla barnen så bör jag vara i form...

 

Tillbaka till sexlust under graviditet dock...Min lust är det inte fel på annars heller...värre än många killar jag känner:p men jag förstår inte hur naturen utformat detta under graviditeten...Är det kanske för att det är det enda roliga man får företa sig när man är på smällen...Får inte dricka, äta viss mat, åka berg och dalbana, hoppa på studsmattor, klättra i berg eller något annat sköj så istället fick men "vassegod ha så mö sex ni orkar hormontillskott"...Tack! antar jag då;)

 

När man lyckas få killen att jama har man kommit långt:)

 

Tur man ska snittas i varje fall...behöver man inte ha något speciellt långt uppehåll heller:p gäller bara hitta ett bra p-medel för nu får det vara nog för ett tag:)

 

Jag kan säkerligen trygga alla ni förstföderskor där ute i varje fall att vilt sex inte skadar under graviditeten om inte eran läkare sagt något annat pga cervix insufficens eller likn. Jag har en del väninnor som är förstföderskor och som är rädda för att ha sex under graviditeten för bebbens skull...Det enda bebben får är en dos av endorfiner när du njuter men det är ju inget negativt:) Och vill du hjälpa till att få ut en unge efter v. 40 så är en rejäl omgång i sänghalmen att rekommendera;) Sammandragningarna man får efter en orgasm annars tidigare i graviditeten är inga farliga dem heller de släpper efter några minuter...

 

Och ni tjejer....man kan visst klä sig i sexiga underkläder med en jättemage:) köp en annan storlek bara!

Passa på som par att fortfarande ha kul ihop trots graviditet och allt vad den innebär. Behåll närheten till varandra, ni vinner på det längre fram!

Själv är jag så nöjd jag kan bli och det hjälper mot alla andra krämpor man drabbas av under dessa nio månader...Älsklingen är mycket tacksam han med:)

 

Om ni verkligen INTE vill ha regelrätt "samlag" under graviditeten så glöm inte allt annat kul man kan göra...ja ni vet...skaffa knäskydd åt dig o killen...rör varandra, ha kul ändå! Bara för att man inte vill "gå hela vägen" så ska man ju inte skita totalt i hela grejen eller hur?

Och kyss varandra ofta!

 

Ett tips till alla ni gravida tjejer därute som lätt får urinvägsbesvär av sex under graviditeten.....GLIDMEDEL!!! även om ni inte är torra så är slemhinnorna jätte sköra! Köp oljebaserat eller med silikon!

Apoteket har! "Klick" är dock värdelöst!

Så njut ordentligt av graviditeten snart får ni gömma er när ni ska till istället:) Och är ni tunga och klumpiga för att göra något avancerat så rekommenderar jag nattdopp tillsammans i närmaste sjö eller hav! Jättekul och ni känner er lätt som en fjäder! Passa er för mygg dock...Våran senaste utflykt slutade med att jag hade myggbett överallt efteråt...


Måste dock tillägga att ooo det var värt det:)

  

 

 

 

 

 
 
buddha

buddha

17 juli 2010 03:55

EKLIGT med sex under gravididet -.-'

http://www.diggik.com/killer_penguin.jpg

 
Ingen bild

Calista

17 juli 2010 19:51

EKLIGT? ehrm...kan du utveckla din kommentar liiite? Har du erfarenhet eller vad? Kvinna? Man? Vad är din erfarenhet i ämnet?
MVH

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Calista Thorander - 7 mars 2011 12:00

Censurerat eller inte...Vissa händelser vill/kan jag inte nämna än här på bloggen.   Livet är dock aldrig direkt tråkigt...Det händer alltid något och stora händelser verkar komma i kluster. Just nu skulle jag väl lägga dem på 9,1 på richterskala...

Av Calista Thorander - 6 januari 2011 20:52

Okej, influensa offer, bokskrivande,matlagande,diskande och ammande och så vill killen prata årsbudget...Nej, men visst kör hårt sa jag ,lämnade laptopen på köksbordet, slängde ungen över axeln och hämtade block och penna...Gissa vem av oss som blev ...

Av Calista Thorander - 4 januari 2011 19:53


Puffar på för undersökningen här uppe till vänster i bloggen. Ska med i boken så kul om så många som möjligt kunde delta:)   Min moster blev diagnosticerad med bröstcancer i höstas och detta fick mig att forska runt lite på varför cancer uppstår,...

Av Calista Thorander - 4 januari 2011 05:36

App App APP! Inte skjuta budbäraren än...Det är inte lika enkelt som rubriken framhäver:) Jag kvoterar härmed Maria-Pia Boethius:   "Alla män är potentiella våldtäktsmän...Det är det påstående som gör män mest rasande av allt. Män som aldrig ...

Av Calista Thorander - 4 januari 2011 03:38

Leave me out withthe wasteThis is not what I'd doIt's the wrong kind of placeTo be thinking of youIt's the wrong timeFor somebody newIt's a small crimeAnd you've got no excuse Is that alright?Give my gun away when it's loadedIs that alright?If y...

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards