arewethereyet

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Calista Thorander - 13 april 2010 12:45

  Kört igång med fotoboken igen...nu är det dags att avsluta den. Filar på en utställning samtidigt.


Folk från när och fjärran i vårat avlånga land har hört av sig intresserade av att få vara med. Jag sitter just nu och försöker klistra ihop ett fotoschema och har scoutat platser, teman etc. Ser fram emot det så att det kliar i kreativitetsknölarna...fråga mig inte vart de sitter:)


Jag vill fånga den udda,vackra sidan av Sverige. Hade jag fått gå hela vägen så hade det blivit vackra porträtteringar på bårhus och brännskadeenheter, cirkusar etc...men man får väl ta ett steg i taget. Jag fascineras av udda och individualism. Styrkan hos folk som vågar vara annorlunda. För mig är inte skönhet någon barbiedocka som är så perfekt formad (enligt medier) att hon ser animerad ut. För mig är skönhet så mycket djupare än så.

Piercingar, tatueringar, androgyna par, udda personligheter, extrema utseenden...allt som får min kreativitet att svettas av otålighet för att få fånga allt på bild.

Sen älskar jag photoshop så det kommer bli en del fantasirika inslag med.


Jag vill göra en annorlunda fotobok. Det ska finnas med text och en slags historia som en röd tråd genom det hela.


Det hade varit intressant att kunna släppa den ungefär när dokumentären kommer ut. Dokumentären utan titel för tillfället:) Den är hemligare än SÄPO:)

Sen vill  jag börja föreläsa oxå om ämnet i dokumentären...Det är mycket man vill...man bara måste organisera allt och timea allt oxå.

Ska ju föda barn i juli med:) Får inte glömma det...ska föda i juli...ska föda i juli:)


Jag söker fler intresserade till boken fortfarande...vill få ihop en hel drös av färgglada människor.

Fortsätt höra av er:)  greasypics@hotmail.com



Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards