arewethereyet

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Calista Thorander - 30 april 2010 08:40

   Nog för att man kan bli lite trög när man är dunderförkyld många gånger men att snor på hjärnan skulle vara ett handikapp är ju inte allmänt godkänt.

 

Det borde det vara...

 

Jag har kommit på mig själv med att jag inte kan avsluta meningar lika bra längre...jag glömmer av halva meningen in vad det är jag pratar om. Frågan är om det är influensan som gjort det eller den prunkande graviditeten som trycker på några väsentliga kärl. Hur som helst min hjärna har åkt på långsemester så passa på alla ni som känner för att utmana er själva till ett gott garv. Ring och fråga mig något avancerat som kräver en lång mening till svars:)

 

Var på pedodont kliniken med sexåringen igår. Hon har sedan första tandläkarbesöket för tre år sedan haft som vana att bita tandläkaren i fingret som svar till "öppna munnen" och blev nu tvungen att uppsöka spec.klinik för att dra en tand under lugnande medel plus lustgas.

Medlen tog inte så bra på henne och hon fick extrem panikattack under ingreppet. Istället för att avvakta och kanske ta en annan taktik (såsom narkos) så verkade dock tandläkarna stressade och fortsatte ingreppet ändå. Det blev vi föräldrar som efteråt var tvungna att hjälpa henne komma över traumat.

Är sjukvården så pressad att den inte kan ta hänsyn till små barn ens?

Nästa gång hon träffar tandläkaren slutar det nog med mer än ett bett i fingret...

 

Första maj i morgon och med första maj kommer demonstrationerna:) Det är som ett våruppvaknande att få slänga på sig sina rödkläder och få gå ut och lufta lungorna för nu vill vi väl åtminstone få bort de blå ur regeringen eller hur? Snabbt som bara fan innan de hinner paja mera.

Göteborg är demonstrationernas stad och jag saknar, saknar, saaaaaknar första maj yran i det underbara Götet!

Vi drar till västkusten under helgen..får väl se om man hinner trycka in ett besök.

 

Ja det blir jag och käre sambon på myspatrull heeela helgen. Barnen är lämnade för helgen till sin pappa och nu ska det myyyysas stort! Sen ska jag försöka krya på mig oxå för nu är jag dunder sugen på att få lite fotat för boken.

 

Mottager tacksamt dunderkurer för förkylnings/influensor!

 

  


 

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards