arewethereyet

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Calista Thorander - 3 maj 2010 12:17

Torsdag ska jag surra fast ynglingen på spåret i självmordskurvan och fota loss...Söndag blir det Egg&Milk i Göteborg med två heta rockabillybrudar  tidigt som faen men lite amerikanska pannkakor kommer nog kunna väcka oss...Nästa söndag blir det sailorinspirerad shoot nere i hamnen i Gbg och härimellan ska jag försöka trycka in lite fler kreativa fotoupplevelser...Boken /Utställningen ska växa så den knakar.Nu kör vi ALL IN!

Pssst! Ny omröstning här på bloggen gissa könet på bebben är nu i v.27 widget nere på sidan är helknäpp! På onsdag ska jag på ultraljud och kolla kön...Rösta:)

  

Av Calista Thorander - 3 maj 2010 08:54

Att en människa går att sälja om och om igen istället för att en drog, ett vapen, stöldgods endast går att sälja en gång...Detta har gjort trafficking så stort världen över. Endast i EU estimeras det att det finns runt 270 000 offer för trafficking.70% är kvinnor, 50% är minderåriga.

www.ecpat.se

Är en organisation i Sveruge som jobbar mot trafficking med barn. Här kan man läsa om organisationen och även gå in och tipsa om man misstänker att man vet något om något fall av barnsexhandel.

Ladda även ner eller köp filmen "Human trafficking" med Donald Sutherland.

Sök information på nätet. De flesta där ute vet inte hur stort detta världsproblem är eller hur många som är fångade i dess nät.

Stå upp och skaffa information och utbilda dig om detta idag.Detta brott mot människors rättigheter pågår överallt över hela världen.

  

Av Calista Thorander - 3 maj 2010 08:03

Rensade bland min "skit" igår och rotade fram ett gammalt cd-case anno 2001...Det var som att åka tidsmaskin när jag bläddrade igenom det. Att musik kan få en att minnas så starkt. Jag hade två svåra år mellan 2000-2001 kan man lugnt påstå och detta visades på musiken jag lyssnade på.

 

Jag kommer ihåg Nelly Furatdos "I´m like a bird" som jag lyssnade på medans jag var med i en bilolycka. Gamla rocksamlingslåtar från 60-70-talet, No doubt, Uncle Kracker, Shaggy, Faithless, Soundtracket från "Romeo o Julia" filmen med "love me love me say that you love me" och "Pretty piece of flesh". Sugarcubes "Stick around for joy", Everlast "Black Jesus",Red hot chili peppers "Road trippin´" och "Californication", Hole "Celebrity skin", Kate Bush,Beenieman,  Alanis Morisette, Dance hall crashers, Saybia, Eric Clapton, Joni Mitchell, R.E.M, Lisa Loeb ja min musiksmak vart lite skum "back then"...

 

Efter ett uppbrott från ett kämpigt förhållande hade jag även en låt som föll utanför min musiksmak men som speglade min sökan efter "det ultimata förhållandet"...Hittade låten igår och skrockade gott åt min naivt, romantiska  syn på  förhållanden. Detta var min upp till kamp låt. Jag som inte lyssnar särskilt ofta på rap hade dragit till med Sveriges årliga rapdänga á la feministisk rap numero uno. Melinda Wrede "relationsteorin"...

 

Jag kom ihåg många tårfyllda tillfällen när jag känt mig nertryckt i skorna av skitstöveln som jag då dejtade...han alkoholisten med starka narcissistiska och sadistiska drag. Dum som jag var hängde jag kvar för lite vardags masochism men började lyssna på låtar som kanske, kanske kunde få mig att någon dag ryta tillbaka, vilket såklart så småningom hände.

Jag tackar Melinda Wrede och min case of peppmusik från den tiden.

Vad vore jag utan er?

 

Melinda Wrede

"Relationsteorin"

 

Ey tjejer, jag säger; saken är klar

Om man inte vet vad man vill ha,

får man aldrig nåt bra.

Det är bästa att ni ser upp, annars får ni dras

med nån slashas på KAS i trasiga Carhartts.

Jag menar va smart

"Jag har kontrakt på gång"

Visst, killar säger vadsomhelst när dom har stånd.

"Ey, jag känner Ken, är producent åt den och den"

Stick hem, och be om fem spänn mer i veckopeng.

Väx upp, skaffa lite stil, utbildning,

jobb plus en egen bil, ett liv, jag har inte tid,

med killar som ringer mig fast dom har en tjej och tycker det

är helt okej, NO WAY!

Knullar allt som går o knulla , röker allt som går å rulla.

Ser dom på stan, mitt på dan, och dom är fulla.

Det är bara i sagan du kan göra en groda till prins.

Så bara minns mina rim när du ser dem och SPRING.

 

Vad vill du ha yo?

Jag vill ha kärlek och respekt,

nån som vet hur man gör när ljuset är släckt.

Hur ska va yo?

Han ska va passionerad, omtänksam

det en kvinna vill ha; en riktig man.

 

Om du visste vad jag gått på nitar.

Fått hjärtat krossat , plockat upp det i tusen bitar,

vart me mansgrisar, nollor som är fast i machorollen.

Stannat kvar i relationer som jag vet inte håller.

Vågade aldrig ställa krav, varit svag,

ställt upp och vart till lags, och aldrig fått ett jävla shit tillbaks.

Men nu är det slut, är han en pajas åker han ut.

Kan inte med det jag tolererade förut.

Du måste satsa på mig, för o platsa med mig, annars ingen chans att jag kommer passa för dig.

Allt eller inget min filosofi spelar med öppna kort, så jag slipper slösa min tid på nån som inte har förståndet yo.

Att förstå att det här fan bomben yo.

Om du ska bli min gissa vad

finns vissa krav tänker inte kompromissa med det som jag vill ha.

 

Vad vill du ha yo?

Jag vill ha kärlek och respekt

nån som vet hur man gör när ljuset är släckt

Hur ska han va yo?

Han ska va passionerad, omtänksam det en kvinna vill ha; en riktig man.'

 

Ey, du måste vara speciell, intellektuell, parallellt tillfredställa mig sexuellt.

Måste funka i sängen för att hålla i längden

Om du bara tänker på dig själv, har du missat poängen

Ey, det handlar om å ge o ta

om du e den som ba vill ha kan du dra.

Kom ihåg va jag sa.

jag kräver respekt på alla plan, en  man som tänker likadant är spontan, vill hålla handen på stan, är lika galen som jag, nån som gillar drag, vill ha tag i nån jag bara kan chilla me ett tag. Runt på ställen o festa som en galning hela kvällen eller bara ligga o mysa i sängen hela helgen. Bada bubbelbad, ge mig massage, göra mig glad när jag e lessen och allting e knas.

Jag vill ha mer än dom flesta, något extra

så är du man nog; vågar du å testa?


   

 

 

 

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards