arewethereyet

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Calista Thorander - 14 maj 2010 12:57

Ja tydligen haha.

 

Min sambo är elva år yngre än mig och enligt Aftonbladets nya koll så kommer jag att dö i förtid pga det. Alla vi Cougars...Pumor "vilt" svenskt översatt:P Kan vänta oss en för tidig död ju större ålderskillnaden är mellan oss och våra yngre män.

Tydligen så lever de äldre männen med yngre kvinnor längst...Det stod inte om hur länge de unga kvinnorna till de äldre männen lever dock..det kanske var HELT ointressant.

De nämnde dock att en kvinna lever längst om hon lever tillsammans med en jämgammal man.

 

Varför är det nu så tro då?

Min tes? Kvinnan blir mer omhändertagen ekonomiskt och fysiskt av en jämgammal man kanske. En jämgammal man kanske ökar tryggheten. Men är inte det liiiiite antifeministiskt och hårddraget? Kan vi verkligen inte vara trygga i oss själva? eller är det undermedvetet kvinnotänkande?

 

Vi kvinnor med yngre män håller ju oss i bättre skick...längre...vi känner oss ju tvingade till det liksom. Vi kan ju inte se ut som gamla ragator bredvid honom jue och så måste vi vara i god form för att orka hänga med i deras takt...Innebär inte det bättre kost och motion? eller är det stressen över att se yngre ut längre som tar kål på oss? Jag vet inte...jag är gravid nu och har bara börjat fundera över hur jag ska kunna göra en total makeover efteråt för att hamna på samma nivå igen...eller högre...siktar på Göteborgsvarvet nästa år...HADE JAG GJORT DET MED EN JÄMGAMMAL MAN???? Kan faktiskt inte riiiktigt svara sanningsenligt på det haha:)

 

Ändå är jag ihop med den mest oytliga mannen på jorden. Och älskad till tusan och vice versa...Underbart?visst:) men ändå jag har några fler år på nacken och känner såklart liiiite press...Skapad av mig själv såklart. Typiskt kvinnligt beteende 

 

Hur som helst tillbaka till tesen. Om jag nu har rätt att äldre kvinnor känner sig mindre omhändertagna på gammalmodigt vis och otryggare med yngre män så kan detta ju bero på att kvinnan i ALLA förhållanden är den som tar hand om männen. DÄRFÖR kan det oxå vara så att äldre män lever längre med yngre kvinnor pga att den yngre kvinnan har ÄNNU mer energi över till att ta hand om mannen.Hon borde därför tvärdö!

Känns som vi lever på 50-talet när man läser Aftonbladets artikel jue.

 

Hur kombinerar de in den här artikeln med lesbiska par måntro? Har åldersskillnaden någon större betydelse där? eller är det manligt, kvinnligt?

Tycker att jag behöver mer kött på benen för att kunna sätta betyg på artikeln.

 

Aftonbladet skrev för ett tag sedan om hur "pumorna" till yngre män höll sig yngre längre...Detta kan vara pga pressen av att inte kunna åldras i normal takt.

Och pressen antar jag är vad som tar kål på dem. Inte männen.

 

Så mitt mål att springa Göteborgsvarvet nästa år kanske tar kål på mig då...

Och på min dödsjournal kommer det stå.

"Death by vanity" till följd av en alltför ung man...


Man blir ju åtminstone ett snyggt lik:p

 

http://aftonbladet.se/wendela/article7124823.ab


  

 

Av Calista Thorander - 14 maj 2010 07:18

Sambon drar till jobbet 6.30 och lämnar en kall säng efter sig...Jag har svårt att somna om här...Efter att ha legat och småsnackat med bebisen som leker trampolin på madrassen genom min bukvägg suckar jag och hasar mig upp ur sängen för en klunk havrechoklad.

 

Klämdag i dag och vårmarknad här i Borås...Ser fram emot en sur colastång och en regnig trängsel runt stan. Ska möta min goa vän Camilla och hennes kids för en tour av marknaden. Först borde jag nog sova lite till i varje fall. Nope först blogga sen sätta på lite Greys Anatomy för att kunna zooma ut till...sen sova:)

 

Hade värkar i förrgår...Jag har varit med o fött förr så jag kände att dessa var för starka bara för att vara små sammandragningar. De kom ungefär var 5e minut och höll på så i ca 6 timmar. Var helt slut sen när de började trappa av. Undrar vad sjutton de ska hålla på så i vecka 28 för?

Vi var på vippen att åka in o kolla upp vad som hände men jag ville avvakta. Blodtrycket och äggvitan är fortfarande ett litet problem men värdena har åtminstone hållt sig stadiga och har inte rusat iväg än...Varje vecka är guld värd för lille bebben.

 

Kidsen är hos pappan över helgen så här blir det lugna gatan. Måste hitta på något dock. Skulle fotat sailor tjejen i Göteborgs hamn den här helgen men det ska pissa ner med regn så vi sköt upp det. Älsklingen är ledig i helg dock så det får bli en massa mys och någon aktivitet av något slag...hmmm...tänka, tänka... Vad kan vi passa på att göra nu som vi senare när bebben kommer varken har tid för eller orkar? Detta formar hela min sommarplanering för tillfället...sista chansen för ett tag för det och det...

 

Usch jag e trött...blir ett smått hjärndött blogginlägg den här gången gänget! Ska masa tillbaka till sängen och låtsas att den inte är så tom...Jag får skaffa mig en nallebjörn...dessa hormonerna får mig kelsjuk och klängig som aldrig förr...

Natti natti!

  

Yum min goe vän Oatly!

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards