arewethereyet

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Calista Thorander - 2 juni 2010 17:19

Ja det är nu de börjar märkas...

Fenomenet kommer med den första värmen, ibland även tidigare, beror på hur hard core det är.

Jag pratar om när Borås Allégatan och nog så många andra gator i städer runtom i Sverige invaderas av nakenfisar.

 

Vad kvalificeras som en nakenfis?

* Kvinna eller tjej från 12 år och uppåt. (åldern har tenderat att minska med varje eller vartannat år)

* Elin Kling anhängare *ryyyys*...Definitivt ingen egen stil så långt ögat kan nå åtminstone utan helt säkert påverkad av yttre faktorer vid klädval.

* Så mycket bar hud som möjligt. Helst något löst hängande som ändå är rätt så tajt...hu vad det lät fel. Ben ska synas, magar oxå ifall personen vågar just den dagen vilket kan bero på väder och vind ,ordagrant, eller menstruationscykeln.Klyfta om bröst är närvarande i iögonfallande storlek annars bh löst så bröstvårtor yppas.Gärna en bar axel.

* Flip flops, ballerina eller högklackat, beroende på humör, kondis och mod. Ok Flip flops och ballerina skor är relativt vanliga men man får iakta hela paketet liksom.

* Fake solbränna plus smink! Om inte annars solariebränna.

* Långt hår, om inte gärna löshår i kontrasterande färger. Blont med mörkt underhår. Mörkt med avvikande slingor. Stort, puffigt och platt eller hemmagjorda knullrufs-skruvar.

*Enorma glasögon, kan fungera om personen vill behålla liiiite anonymitet trots hudblottning.

* En gungande gång som man kan minnas från gamla cowboyfilmer när saloon tjejerna tog sig ner för trappan så deras stora kjolar svajade från höfterna. Fast ännu mer onaturligt än så...in real life.

 

Får ni en någorlunda vision av personen? Har ni sett henne förr? I olika skepnader?

 

Eftersom nakenfisarna tycks komma ut ur garderoben tidigare och tidigare för varje säsong så har jag börjat oroa mig för när något av mina barn kommer hem eller snarare lämnar hemmet i en sådan utstyrsel. Hur kommer jag att reagera?

Lås och bom eller klosterskola låter som bra alternativ. Kanske man kan lotsa ungen in till en kristen extrimistisk sekt eller något...

 

Japp, gott folk! Sommaren är här och nakenfisarna ökar i proportion och omfattning dag till dag. Det enda som gäller är antingen beat them eller joina´em.

Personligen ignorerar jag dem totalt. Jag tror inte på att uppmärksamma dåligt beteende. Fuck Elin Kling o co! och skaffa er en egen fantasi och en egen matchad stil utan att skada småtjejers framtidsvision av den ideala självständiga kvinnan.

 

Jag är själv en liten nakenfis på min blogg för tillfället men på ett helt annat sätt dock. Här är magen i centrum den stoooooora magen. På stan (även när jag är smal) är  jag desto blygare, tro mig jag var oxå en nakenfis en gång i tiden...men jag växte upp och sparar nu min kropp till min egen självaktning och till min sambo.

 

Små tjejer, som mina egna döttrar tex ska aldrig behöva råka illa ut för att de är nakenfisar. Samhället ska inte behöva se ut så. Inte ska det heller se ut som ett samhälle som uppmuntrar unga kvinnor genom reklam och andra medier till att strippa sina knappt färdigväxta kroppar på stan för att få fel slags uppmärksamhet eller känna sig som bättre människor. Det är kvinnoförtryck...ur dolt härskarperspektiv.

 

Men det är ju bara min åsikt...

 

  

Våran alldeles egna Elin Kling, modeinspirationesse för hela svenska tonårsgänget och nedan Rachel Zoe USAs svar på Elin plus hennes dubbelgångare (ge Elin några år på nacken bara) Vad säger ni alla tonårsmammor till lättpåverkade utseendemaxade tonårsflickor; är detta några kvinnor som ni vill att era barn ska ha som förebilder?

  

 

 

 

Av Calista Thorander - 2 juni 2010 09:23

Nästa tatuering definitivt:) Skulle vara kaxigt att designa MILF rakt över bröstet...Funkar bra ihop med min överarm "The queen of broken hearts". Ska ha Alex och bebin intatuerade under hjärtat och alla andra barn i ett samlat kluster någon annanstans i någon kärleksfull design. Back to the drawing board.

Måste ju läka från kejsarsnittet först under hösten annars blir det för mycket för min kropp att hela på en och samma gång.

 

Tog även ut alla mina piercingar när jag började inom vården...Kanske dags att skaffa tillbaka några...Saknar några specifikt...och är även intresserad av att fixa öronen och någon dermal.

 

Här sitter man och försöker lära bebin i magen vad riktig musik är genom att lyssna på väl utvalda spår på Spotify, så kommer den där jäkla reklamen med Ipren mannen och förstör hela utbildningstillfället  

 

Tillbaka till lite stilsug...Är så trött på tantigt sommarmode. Jeansskjortor har jag redan sågat tidigare i bloggen personligen tycker jag att det allmänna sommarmodet lämnar mycket över att önska. Jag skulle om igen vilja slå ett slag för rockabilly/pinup stilen och vintage över huvud taget från 40,50 och 60-talen. Accessoarerna inom stilarna är så härliga och kan avgöra hela outfiten. Ta tex en bandana som skydd för håret i sommar eller varför inte en riktigt cool hatt. Blanda stilarna och matcha runt och hitta din alldeles egna inriktning!

 

Brainstormar och slänger in lite förslag här nedan...Se, njut och frossa:)

 

Sajter med rockabillykläder och accessoarer: www.pinupgirlclothing.com www.babygirlboutique.com www.sivletto.se

 

Inte bara killar kan bära hatt. Personligen har jag en egen samling av rockiga hattar. Perfekt på stan och stranden på sommaren matchade med min polkadotbikini och cherryhandduk:)

      


Och ni som ska gifta er i sommar...här kommer ett riktigt hett bröllopsfoto

      

Skor www.pinupgirlclothing.com

  

Man kan aldrig känna sig deprimerad i en rockabillyvärld!

 

 

 

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards