arewethereyet

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Calista Thorander - 7 juni 2010 12:59

Sitter och snaskar in gottesaker på nätet som jag vill, vill, VILL ha men är för fet /pank för tillfället för att inhandla. Vill slå ett slag för TURKOS som jag tycker är årets eller kanske till och med LIVETS färg. Kan inte få nog av turkosa saker...Turkost borde ta över världen! Så snyggt och framhäver så mycket positivt! Hudton, hårfärg, ögonfärg och ser piggt och fräscht ut.

 

Till att börja med...KOM IGEN KELLOG´S för sjuttsingen!

 USAs populäraste flingor måste väl gå att sälja i Sverige med jättevinst!!! INFÖR KELLOG´S RAISIN BRAN i butikerna...Man kan ju inte sluta äta dem!

  

Den här söta väskan är ju ett totalt måste!

Från www.souloftherose.com

    

Iron Fist är mitt nya favvo märke de har allt från unikt coola skor, rockabilly kläder och väskor... www.sohos.co.uk www.play.com www.fashionbeans.com

      

Dessa ursöta och bekväma Kawasaki skorna såg jag på Euro sko i våras. Annars finns de på: www.kawasaki-footwear.de

        

  

Underbara accessoarer från www.hipsterchic.com  www.sourpussclothing.com

www.blackleaf.com

  

Bernie Dexter looks smashing i denna godingen från www.zimbio.com

  

Och för att shoppa liiiiite åt pojkvännen oxå så duger de här frilly lingerie boy shortsen på rumpan:) Även dem från www.sourpussclothing.com



Av Calista Thorander - 7 juni 2010 09:23

Jaha så vart det nationaldag igen nu igår då...Det var dött på gator och torg och man såg knappt en blågul flagga så långt ögat kunde nå.

 

Man hörde däremot dagarna innan hur folk tyckte att man skulle undvika att sjunga nationalsången etc för att det kunde uppfattas som rasisitiskt!

Ursäkta, men är inte Sverige vårat land senast jag checkade? Är vi inte kallade svenskar? Var det inte SVENSKA nationaldagen igår? Enda dagen på året förutom någon enstaka bollmatch som vi har chansen att hylla vårat land genom att sjunga nationalsången?

 

Nog för att nynazistiska grupper utnyttjat svenska flaggan och nationalsången i sina demonstrationer och fått folk att skämmas. Men gör inte alla nationalister det i alla andra länder oxå? Brukar de länderna då kuva sig och säga "usch, nu kan vi inte använda våran flagga och sång längre här vassegod ta dem bara!"?

Nej, länderna brukar ta tillbaka sin flagga och sång och skrika högre istället.

 

Varför ska vi låta trångsynta skinnskallar med lågt IQ och dåliga självförtroenden och hemsk stylist sno våran flagga och nationalsång och sen bara stå där och säga "Vassegoda ni kan behålla dem"? Är vi ett så jäkla vekt folk?  Flaggan och sången tillhör ju faktiskt inte bara oss bleka svennar utan även invandrande "nysvenskar" med.

 

Vi borde alla visa lite rejäl stake och slåss för vad som är vårt och inte ge bort det till ett gäng töntar med mindesvärdeskomplex utan en fight.

Tro fan att Sverigedemokraterna vinner röster när vi inte ens kan sätta gränser själva längre.

 

 Varför ska vi vara det enda folket i världen som skäms över att visa våran flagga och våran nationalsång? Man behöver inte bli överpatriotisk och svära eder om morgnarna och planera krig för sin flagga men man kan väl åtminstone få vara liiiite stolt över sitt land och folket däri var de än härstammar ifrån från början?

 

Som svenska medborgare beter vi oss som värsta curlingföräldrarna åt våran nation. Fy skäms och gå ut o flagga och sjung med er när ni helst känner för det inte bara på den nuförtiden mörka och pinsamma dagen 6e juni varje år!...

 

Ju fler vi blir ju fler kan ställa upp sig mot nynazisterna och sno tillbaka vårat Sverige. Var inte såna veka, förskrämda jävla svennar!

 

FÖR ER SOM GLÖMT TEXTEN; SKÄMS PÅ ER OCH GÖR NÅGOT ÅT DET NU DÅ!

 

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord. Du tysta, Du glädjerika sköna.
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
i
Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
i
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, din fana, högt den bragderika bära.
Din fana, högt den bragderika bära.
i
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld. Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Text

  

 

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards