arewethereyet

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Calista Thorander - 2 mars 2010 20:48

Ja ännu en sak man inte får göra när man är på smällen är tydligen att tatuera sig...Eller??? Det tycks vara delade åsikter om detta. Handlar det om att man vill undvika en eventuell infektion? eller har det att göra med något annat som är unikt med graviditet? Frågan är öppen!  

Av Calista Thorander - 2 mars 2010 13:46

Var min väninnas kommentar när jag böjde mig fram över köksbordet  häromdagen...Ja tydligen kan man göda en mindre befolkning med mina behag och min sambo har utvecklat ett nytt slags småflin varenda gång jag står vid garderoben och byter t-shirt. Jag blänger snabbt tillbaka med en blick som säger (Jag visste väl att du var en mansgris som alla andra).


Nackdelen är väl att inga av mina behåar längre räcker till. De har tackat för sig och stretchat sig till sista sömmen. Jag har en stackars sport behå som fortfarande överlevt expanderingen. Dags att gå ut och skaffa in några nya e-kupor...Ja jag skämtar inte...e-kupor!Och jag har inte ens börjat amma än!


Vart hittar man snygga behåar i den storleken?

bhteamet.se

Var platsen jag till slut hittade på nätet och såklart kostar de liiite mer (går ju åt så jäkla mö mer tyg för att gör en större bh *suck*). Eller så går krocktesten på en hel del pengar för bh-tillverkarna. Det kostar att trotsa tyngdlagen!Men det fanns några riktigt läckra små jag menar STORA saker på nätshoppen.


Nej jag ska inte klaga över att min sambo gillar mina nya kurvor.Han tycks inte kunna få nog av dem...personligen förstår jag inte varför... Har hört riktiga skräckhistorier om hur jäkliga killar kan vara mot sina gravida töser när de sväller av graviditeten. Satt o tråkade runt lite på nätet och hittade den här tråden på ett forum på (kors i taket) Familjeliv.se av alla ställen...Visste inte att det fortfarande frodades neandertalare på denna planet. Läs och gråt..eller skratta vilket som.  

familjeliv.se/forum-9-199/m49698392.html

Måtte den killen skriva in anonymt för han går inte säkert på stan efter det inlägget...


Min sjuåring sa något mycket klokt häromdagen. Hon oroade sig för att bebin inte skulle lyckas amma utan att kvävas och tyckte jag skulle överväga nappflaska istället...Ibland blir man så överraskad av hur riktigt rationellt kloka tankar som rör sig i deras ännu så unga sinnen. Min sjuåring håller på att designa och sy en tröja till den lille. Ska lägga ut ett foto på den så fort hon är klar med alla små accessoarer som hon håller på att fästa på den.


Kör en omröstning för tillfället om flicknamn på bloggen...Den kommer ligga ute två dagar till sen kör vi pojknamnen:) Tack för all hjälp att namnge pyret!

Låt oss hoppas att han/hon inte växer upp för att hata oss över namnvalet!  



Tidigare månad - Senare månad

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards