arewethereyet

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Calista Thorander - 12 mars 2010 13:12

Ja, någon sa till mig en gång att det krävs intelligens för att spela blåst.


Men varför? varför i hela världen vill man spela blåst? Att man kanske slipper ta ansvar för något överhuvudtaget kan ju vara en anledning. En annan är tydligen att tjejer tror att killar tycker detta beteende är charmigt och att killarna känner sig mindre hotade. Det kanske håller över ett engångsligg men sen kan det bli lite klurigare att gömma fil. kanden eller jobbet på virolog labbet i längden...jag bara undrar.


Okej, det FINNS blåsta brudar på riktigt oxå...precis som det finns blåsta killar. Jag har själv känt mer än ett axplock blåsta brudar varav en tog "borta med vinden-priset" när hon flippade ut MEGA och började långtids trakassera mig och mina vänner! av ingen anledning överhuvudtaget. 


Blåsta killar är inte riktigt lika synliga som blåsta brudar. En blåst kille kan lätt missuppfattas som överintelligent, tystlåten och mystisk. Varför händer inte detta fenomen blåsta brudar? Och vissa tjejer ser dessa kriterier som måsten när de raggar på killar och får nog därför se upp!


Tillbaka till frågan. Varför vill någon överhuvudtaget spela blåst? Det håller ju inte i längden och ärligt talat gör man ju bort sig!

Om detta charmar män så hade det kunnat användas på anställningsintervjuer med...och lyckats. Vad vet jag...det kanske händer?!


Är det bara en omvänd, semigömd härskarteknik som införts i smyg från någon "undercover kille" från det manliga laget? Räcker det inte med att jag som kvinna ska känna mig dödsskyldig "utan medhjälpare" om inte hushållet hålls fläckfritt och barnen är lyckliga? Har vi inte nog med härskartekniker i samhället redan?... Måste jag nu gå omkring med ett dumt flin på mina putiga läppar,småfnissande, fladdrande med ögonfransarna, lät skelögd och låtsas gå vilse i centrala stan medans jag monotont suger på en jätteklubba för att anses vara ett mindre hot?


För faen brudar! skärp er! Nästa gång jag går på krogen vill jag slippa gå omkring och få hulkningar över normalsmarta, kapabla tjejer som beter sig som korkade nickedockor i baren och tror det ska ge dem något. Och ni killar sluta vara så blåsta som går på detta varendaste gång! Bojkotta beteendet!


Utan efterfrågan kommer tillgången att minska!


 



Tidigare månad - Senare månad

Calista Thorander


Nygift, feminist, fotograferande blivande hälsocoach, flerbarnsmamma, enveten livsbejakare och vegetarian med en kommande film om mitt liv som snart kan skådas av hela Sverige...puh! är detta verkligen jag?

Omröstning

Undersökning. Tjejer fråga 1-12 Killar fråga 13-20 Om ni vill svara på fler än ett svar och inte datorn tillåter skriv gärna detta i kommentaren (anonymt) och lägg till de andra svaren. Tack:)
 Har du någonsin blivit slagen av en kille
 Har du någonsin blivit våldtagen
 Har du någonsin blivit kallad för könsord
 Har du någonsin blivit tafsad på mot din vilja
 Har du någonsin känt dig hotad av en kille
 Har du någonsin varit rädd för att gå hem ensam om kvällen
 Har du någonsin blivit misstrodd/anklagad för en hotfull situation du berättat om
 Har du någonsin råkat ut för något här ovan men inte vågat berätta/anmäla
 Har du någonsin känt dig skyldig för att du råkat ut för något här ovan
 har du någonsin blivit särbehandlad negativt för att du är tjej på jobbet /skolan
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt.
 Har du någonsin hotat en tjej
 Har du någonsin kallat en tjej för könsord
 Har du någonsin tafsat på en tjej mot hennes vilja
 Har du någonsin våldtagit en tjej, medverkat, tittat på
 Har du någonsin slagit en tjej,knuffat,greppat o liknande
 Tycker du att en tjej får "skylla sig själv" angående klädsel, fylla, beteende vid våldtäkter
 Nej, inget av ovanstående alternativ
 Nej, inget av ovanstående alternativ fast liknande, övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Talk to me

Inkjuice


Ovido - Quiz & Flashcards